مجله تخصصی ماشین

اخبار ماشین-بررسی ماشین-نکات آموزشی ماشین-مقایسه ماشینها-عکس ماشین

مجله تخصصی ماشین

اخبار ماشین-بررسی ماشین-نکات آموزشی ماشین-مقایسه ماشینها-عکس ماشین

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

برای درمان اگزما چی بخوریم ؟ چی نخوریم ؟

در این پست می خواهیم راجع به درمان اگزما و مواد غذایی مفید و مضر برای بیماری اگزما صحبت کنیم. این که اگر اگزما داریم از خوردن چه غذاهایی باید پرهیز کنیم یا خوردن چه غذاهایی برای آن مفید است ؟ اگزما یک بیماری پوستی می باشد که سبب خارش، تحریک پوست و ضایعات پوستی خواهد شد. اگر شما اگزما را کنترل کنید و علائم فیزیکی آن را بشناسید سبب بالا بردن اعتماد به نفس تان خواهد شد. شواهد نشان داده است که اگزما رابطه مستقیم با مواد مصرفی ندارد ولی بسیاری از افراد معتقدند که خوردن یک سری از مواد غذایی اگزما را تشدید خواهد کرد. یک سری دیگر از مواد غذایی هم سبب درمان علائم بیماری می شود. شما باید بدانید که چه غذایی در سیستم بدن شما اثر گذار است تا بتوانید آن را کنترل کنید.

بسیاری از بیماران، مراقبت های پوستی و درمان اگزما ی خود را زیر نظر پزشک متخصص انجام می دهند. گاهی وقت‌ها، بیماری اگزما توسط میکرو ارگانیسم ها به اوج خود برسد، مانند: ویروس هرپس ساده، ویروس استافیلوکوک آلودگی به وجود آورند. این به این خاطر است که عملکرد طبیعی پوست بخاطر التهاب پوستی آسیب خواهد دید. در این شرایط، عفونت امکان دارد مسری باشد و به آنتی بیوتیک احتیاج داشته باشد. همچنین سبب ایجاد تب و جوش چرکی می شود که این بسیار زجر آور است.

برای درمان اگزما چی خوبه ؟ چی بده ؟

درمان اگزما

اگزما دارم چی نخورم ؟>> مواد غذایی که اگزما را بدتر می‌کند!

مواد غذایی که برای درمان اگزما مضر است 

از مواد غذایی آلرژی زا دوری کنید پس سعی کنید مواد غذایی را بیابید که تشدید کننده نیست:

بدن هر کسی بسته به شرایط خود به یک ماده غذایی واکنش نشان می دهد که به این واکنش آلرژی می گویند. پس آلرژی در همه افراد به طور یکسان نمی باشد. برای بهتر یافتن غذاهایی که اگزما را تشدید می کنند باید از روش حذف غذا استفاده کنید تا اگزما را درمان کنید‌.

۱۴ روز یکسری غذاها را استفاده نکنید:

یک سری مواد غذایی آلرژی زا مثل سویا لبنیات تخم مرغ گندم آجیل و غذاهای دریایی و گوشتی را به هیچ عنوان و مدت ۱۴ روز نخورید. این مواد غذایی حذف شده را به صورت تک تک به برنامه رژیم غذایی خود بیافزایید. سپس متوجه خواهید شد که کدام یک از آنها سبب تشدید اگزما خواهند شد.

غذایی که گلیسمی بالا دارد را استفاده نکنید:

غلاتی که گلیسمی بالایی دارند سطح انسولین و قند بدن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند که همین امر سبب برهم خوردن هورمون ها خواهد شد. این غلاتها شامل چیپس، پفک، ذرت غلات فراوری شده، برنج آرد سفید و انواع کیف می باشد. کسانی که به گلوتن آلرژی دارند چندین برابر بیشتر علائم اگزما در آن ها تشدید خواهد شد. اگر مبتلا به بیماری سلیاک هستید به هیچ عنوان در برنامه رژیم خود گلوتن را نگنجانید. چون ممکن است سبب تشدید شدن اگزما شود. اگر هنوز نمی دانید که به گلوتن حساسیت دارید یا خیر حتماً آن را از برنامه رژیم غذایی خود حذف کنید. در این حالت متوجه خواهید شد که اگزمای شما کاهش می یابد یا نه؟

به هیچ عنوان از محرک ها استفاده نکنید:

نوشیدنی های دارای محرک مانند قهوه چای و نوشابه به علت داشتن کافئین بالا سطح استرس بدن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. استرس بالا به طور مستقیم در سلامت پوست تاثیر گذار است که باید با ورزش کردن، رژیم های غذایی درست و مدیتیشن کنترل شود. نوشیدنی‌های کافئینی نقش مهمی بر روی غدد آدرنالین می‌گذارد که جواب آن استرس است و منجر به بدتر شدن اگزما و همچنین به وجود آمدن علائم آن خواهد شد.

از مصرف شکر، غذاهای فرآوری شده و همچنین سرخ شده و الکل جداً خودداری کنید:

به صورت کلی غذاهای دریایی که قند زیاد چربی ناسالم و مواد شیمیایی بسیار زیادی دارند، به هیچ عنوان برای رژیم غذایی توصیه نمی شود. همچنین این غذاها التهاب بدن را بیشتر میکند و همین امر سبب تشدید شدن اگزما خواهد شد. افرادی که شیرینی جات دوست دارند باید به جای آن از میوه ها و یا شکلات تلخ استفاده کنند.

مواد غذایی که برای درمان اگزما ضرر دارد

اگزما دارم چی بخورم خوب شه

 

اگزما دارم چی بخورم خوبه ؟>> مواد غذایی که اگزما را بهتر می‌کند!

مواد غذایی که برای درمان اگزما فایده دارد 

از خوردن امگا ۳ غافل نشوید:

امگا ۳ سلامت پوست را تا حد زیادی افزایش می دهد و همچنین به طور قابل توجهی از کاهش التهاب می کاهد و همینطور به درمان اگزما کمک شایانی می‌کند‌‌.

مواد غذایی سرشار از امگا ۳:

  • روغن دانه های کتان
  • تمامی آجیل ها
  • ماهی آزاد
  • مغزها مانند کدو، کنجد و تخمه آفتابگردان

سعی کنید به جای مکمل های امگا ۳ حالت طبیعی آن را استفاده کنید ولی بسیاری از مکمل های امگا ۳ موجود در بازار هم وجود دارد که بسیار مفید می باشند. یکی از مکمل های بسیار خوب و سرشار از امگا ۳ روغن کبد ماهی است که برای درمان اگزما بسیار مفید می باشد.

مواد غذایی استفاده کنید که سرشار از پروبیوتیک هستند:

پروبیوتیک برای سلامت روده بسیار حائز اهمیت است و تا حد زیادی ایمنی بدن را بالا می برد. همچنین ماده سبب کاهش التهاب و افزایش آنتی بادی توسط بدن خواهد شد که همین آنتی بادی واکنش بسیار خوبی نسبت به مواد آلرژی زا نشان می دهد.

چه موادی شامل پروبیوتیک ها هستند؟

  • کفیر،
  • شوم
  • تمپه
  • ماست پریوبیوتیک

این مواد سرشار از پریوبیوتیک هستند.

همچنین شما می‌توانید زیر نظر پزشک از مکمل های این ماده برای درمان اگزما مصرف کنید.

رژیم غذایی استفاده کنید که دارای فیبر بالایی می ‌باشد:

یبوست کمک شایانی به دفع سموم بدن خواهد کرد که عموما هم از طریق پوست میباشد پس اگر شما رژیم غذایی همراه با فیبر بالایی داشته باشید امکان دارد پوست شما درمان شود. پس باید از مواد غذایی سرشار از فیبر بالا مانند آجیل، مغزها و سبزیجات مصرف کنید.

آب علاج هر درمانی است پس از آن زیاد بنوشید:

پوست به علت داشتن مقدار زیادی آب و همینطور پر آب بودن بدن برای سلامتی بسیار حائز اهمیت است. اگر شما از آب به درستی استفاده کنید یعنی به طور روزانه ۸ الی ۹ لیوان از آن بنوشید قطعاً سموم و بدن شما دفع خواهد شد و پوست شما را مرطوب می کند.

زردچوبه بخورید:

بسیاری از درمان های اگزما به مراقبت های موضعی احتیاج دارند، ولی مصرف زردچوبه بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید مفید است . تحقیقات نشان داده است این ادویه سبب کم شدن التهاب در انواع بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس شده است. کورکومین، حاوی آنتی اکسیدان فراوانی است که در زرد چوبه موجود می باشد، برای مراقبت کردن از پوست باید رادیکال های آزاد را خنثی کنید تا زخم هرچه سریع تر بهبود یابد. برای انجام این کار شما باید هر روز یک قاشق چای خوری زردچوبه میل کنید. زردچوبه مزه خاصی ندارد و با برنج، سبزیجات، پاستا و دیگر غذاهای پخته شده می توانید آن را سرو کنید.

 سرکه سیب مصرف کنید:

سرکه سیب به علت داشتن خواصی آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده به مدتطولانی برای درمان سوختگی پوست و همچنین تسکین التهاب پوست بسیار مصرف آن توصیه شده است. برای انجام این کار می توانید از تویوب های پنبه ای استفاده کنید. به این صورت که آن ها را به سرکه آغشته کنید و روی پوست بمالید و سپس ماساژ دهید. دقت کنید که اگر پوست شما دچار ترک و یا خونریزی است به هیچ عنوان از این روش استفاده نکنید چون سرکه سوزش را تا حد زیادی افزایش می دهد و خشم شما را برانگیخته خواهد کرد.

بذر کتان استفاده کنید:

بذر کتان و اسیدهای چرب دارای امگا ۳ سبب پر شدن صورت می شوند و تولید یک ماده شیمیایی در بدن به اسم اسید آراشیدونیک می کنند که از التهاب پوستی جلوگیری خواهند کرد.
  • ۵ قاشق غذا خوری بذر کتان را جدا کنید.
  • این مواد را به بلغور، اسموتی و جو دو سر، و همچنین سالاد بیافزایید.
  • هم چنین می توانید از روغن بذر کتان به عنوان چاشنی استفاده کنید.
  • آن ها را میتوانید با سالاد و سبزیجات میل کنید.

 

مواد غذایی مناسب برای درمان اگزما

 

درمان خانگی اگزما 

 

از روغن نباتی استفاده کنید:

روغن نباتی را بیشتر برای درمان ترک پوستی و مرطوب شدن آن و همچنین خشکی پوست استفاده می کنند. تا بتواند آن را درمان کند. ناحیه ای که دچار آسیب شده است را با یک پوشش پلاستیکی بپیچید و با باند جراحی از آن محافظت کنید. دقت کنید ۲ الی ۴ ساعت باید روی محل آسیب دیده بماند تا رطوب را به خودش جذب کند. در صورت امکان، این کار را هر روز انجام دهید.

از چریش استفاده کنید:

چریش یکی دیگر از درمان ‌های خانگی اگزما می باشد. چریش به علت داشتن خواص ضد التهابی، خواص آنتی باکتریال و ضد میکروبی و ضد درد که می‌تواند به علائم اگزما را به طور کامل از بین ببرد. و سبب درمان علائمی مانند درد، قرمزی، خشکی، التهاب و تورم خواهد شد. علاوه بر این، روغن چریش به خاطر داشتن ویتامین E و روغن‌های چرب بسیار برای بدن مفید است که به مرطوب شدن پوست هم کمک خواهد کرد. روغن چریش و برگ چریش هردو برای درمان اگزما بسیار توصیه شده است پس از آن غافل نشوید.

از خواص بابونه غافل نشوید:

بابونه به علت داشتن مواد ضد التهابی، باکتریال و خواص آنتی اکسیدان برای درمان اگزما بسیار مفید است و همچنین به کاهش قرمزی، کاهش خارش، التهاب و تورم کمک خواهد کرد.علاوه بر این، سیستم ایمنی بدن‌تان را تا حد زیادی تقویت می کند و به این ترتیب باکتری‌ها را خواهد کشت. در نتیجه می‌توان از بابونه به عنوان یک درمان خانگی بسیار عالی برای بهبود اگزما بهره برد.

روغن جوجویا یا روغن نارگیل بزنید:

روغن نارگیل در دمای اتاق به شکل جامد می باشد. روغن نارگیل اگر در معرض حرارت قرار بگیرد، تبدیل به یک ماده مایع می شود. فرد قادر است روغن نارگیل جامد یا مایع بر روی پوست بزند تا اگزما را درمان کند.

روش مصرف روغن نارگیل یا روغن جوجویا برای درمان اگزما:

  • مقداری کم از آن را بین نوک انگشتانتان بزنید تا پوست شما نرم شود.
  • برای کم کردن علائم اگزما، از روغن نارگیل روزانه باید دوبار استفاده کنید.
  • یا اگر لازم بود، مقدار بیشتری از آن را به پوست بزنید.
  • هرکسی قادر است مانند هر مرطوب کننده و یا لوسیون دیگری از آن بهره ببرد.
  • امکان دارد علایم فرد پس از زدن مقدار بیشتر روغن نارگیل برگردد
  • اگر پوست شما خشک است و احساس خشکی پوست در صبح‌ ها به شما دست می دهد:
  • قبل از خوابیدن حتما از روغن نارگیل به عنوان درمان اگزما استفاده کنید
  • برای اینکه اگزمای موجود در پوست سر شما درمان یابد، به جای نرم‌ کننده از روغن نارگیل مصرف کنید.
  • آن را به طور مستقیم به پوست سر بزنید و به آرامی ماساژ دهید.
  • صبر کنید چند دقیقه بر روی پوست سر بماند و سپس با آب گرم بشورید.

مواد غذایی که برای درمان اگزما مفید است 

اگزما دارم چی نخورم
 

روش های دیگر درمان اگزما 

 

آزمایش حساسیت انجام دهید:

حذف یک سری از مواد غذایی از برنامه آزمایش های آلرژی مواد غذایی آزمایش پادتن علت واکنش آلرژیک را پیدا می کند. توجه کنید که آزمایش آلرژی تنها راه مطمئن برای یافتن حساسیت به مواد غذایی می باشد. برای تجویز اینگونه آزمایش ها حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

اگر حمام شما وان دارد حتماً از آن بهره ببرید:

آب گرم، هم سبب کم شدن سوزش و خارش می شود و همسرم به از بین بردن هر گونه باکتری و عفونت از بدن خواهد شد. برای انجام این کار می توانید از مایع سفید کننده، بلغور، جو دوسر و جوش شیرین مصرف کنید. نصف پیمانه مایع سفید کننده رقیق شده را درون وان پر از آب بریزید و چند دقیقه داخل آن بنشینید. دقت کنید که سر را به هیچ عنوان داخل آب نبرید و هفته‌ای ۲ الی ۳ بار این کار را تکرار کنید. برای انجام این کار می توانید از جون و جوش شیرین هم استفاده کنید.

از نرم کننده های پوستی استفاده کنید:

لوسیون ها، کرم های نرم کننده پوست و نرم کننده ها سبب پیشگیری از به هدر رفتن آب در پوست خواهد شد. یک سری از این نرم کننده های پوستی سبب تولید مقداری چربی روی پوست می شوند که شاید عذاب آور باشد. اما رطوبت و انعطاف پذیری پوست را تا حد زیادی بالا می برد. یکی از بهترین نرم کننده های پوستی پماد ها و کرم ها هستند. پماد ها و کرم ها سبب ایجاد حس سبکی در پوست خواهند شد ولی بعضی از این پمادها سنگینی پوست را بیشتر می‌کنند. اگر می‌خواهید پوست شما براق نشود پماد ها را در شب استفاده کنید. از روغن نارگیل هم می توانید استفاده کنید روغن نارگیل سبب درمان اگزما می شود.

 

منبع : برای درمان اگزما چی بخوریم ؟ چی نخوریم ؟
 

  • ۹۸/۱۱/۲۷
  • amir mahdi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی